Pages

Ads 468x60px

Wednesday 23 April 2014

Dugaan Berkawan

Assalammualaikum !
hai readers , hai cik Belog ....
alahai , sorry okeh sbb lama tak update . 
mak jemah busy hokayyy
assigment bertingkek-tingkek 
tunggu masa nak menyembah tanah je lah sekarang niee .
haih .
cpt lah hbis semua nie
dah tak larat sngt okay .

ha ,
berbalik pada cerita ,
eh tajuk dekat atas tuhh . aku rasa memang semua orang pernah berhadapan kot
dgn dugaan bila berkawan .
oh i mean dugaan berkawan yg bukan couple-couple yoww ,
tapi berkawan baik , terutamanya dengan yang berlawanan jantina .
ehem apakah ?
maksudnya kalau untuk diri aku nie , lelaki lah .
sejak zaman sekolah lagi aku ada kawan baik lelaki sorang nie , 
dia sorang ja lah yg rapat dengan aku smpai ex-2 semua jeles hbis dgn dia .
kahkahkah . ha lah , dia sorg ja lelaki dlm group selain Mira dgn Yana , harus lah rapat kan .
tuh lah nk ckp , bila dah lama sangat berkawan nie
wajiblah ada benda yang timbul , aku tak nafikan jugak spnjg berkawan zaman sekolah ada ja masalah tapi takdak lah sebesaq nie okayy .

yang masalah kami nie pun bila masing-2 dh ada couple .
biasalah , bila kita ada kawan lain jantina , haruslah partner rasa tercabar , tergugat , tercemburu .
itu lah yang terjadi .
aku takmau lah cerita detail sangat sebab benda dh lepas dan dh settle pun , just ambil pengajaran ok
kita nie bila ada kawan baik , automatik taw perangai tuh jadi lain , mcm aku nie manja dalam kasaq tapi bukan semua orang paham , bersyukur gak lah sebab dpt kawan baik yang paham gila dengan aku nie , haha
nk dijadikan cerita , kami nie berempat , masing-2 berjauh , bila sekali sekala balik cuti sem 
wajiblah p merempat dekat kedai mana mana , lepak lepak , 
jalan jalan lagi lah , mmg selalu sangat .
sampai lah satu hari , si polan partner kwn baik aku nie jeles sikit lah dgn kami
sampai terjadi perkara perkara yang tak elok ,
tapi Alhamdulilah semua dh settle ,
nie tips aku nak bagi lah bila jadi cmnie okay 

  1. bawak berbincang dulu dengan kaum kerabat kawan kawan baik sebelum ambil apa-2 tindakan. kira kaji dulu lah sahih ka dak .
  2. diam dulu . jangan p balas hentaman dia buat , mungkin dia seteghess , atau tgh panas .
  3. tolerate sikit dgn dia . mungkin dia ada sebab kenapa jadi camtu . jangan terus menghukum .
  4. yang penting bersopan santun lah yee walaupun tengah panas :P
  5. bersemuka lah jalan paling senang . bincang hati ke hati apa yang tak puas hatinya sampai marah marah
  6. bila dh settle , terus tutup cerita dan jangan sesekali ungkit dah . kalau boleh berkawan lah okay .

yg tu ja yang aku boleh share .
bak kata pepatah
acewah jemah .
'buang yang keruh ambil yang jernih'
sekarang nie semua dh okay . takdak apa dah nk risau-2
cuma biasalah bila ada rsa bersalah , haruslah diam kan
its okay , take your time :)
kami sedia menerima maafmuuuu ~
kbai!


0 comments:

Post a Comment