Pages

Ads 468x60px

Friday 30 May 2014

Night Market Batu Feringghi

Assalammualaikum !
hailooo ~ dh dua hari tak update belog ,
busy dgn hal rumah baru , mlm tdi nak update , tak dan sbb gua penat
hari nie , penat pun gua update gak lah , janji ada . haha
sebenarnya ada dua post , satu pasal Batu Feringghi , satu pasal Perlis ,
satu satu lah ye nak post pun , kang ckp tamak plak .
hahaha . heyy bkn sng tahu nak rajin cmnie .

smlm sblum p Penang , aku dh keluaq dgn Anas and Yana , p Sunway sat , pastu p Tesco
padahal bukan ada apa pun , saja ja sbb lama tak jumpa .
lagi pun semenjak Jusco dh tutup , dh takdak hala tuju mna nak lepak . kehkeh
st g lepak Mcd hbis lah naik lagi berat aku , ingat senang apa nak kurus .
jadi , sblum kluaq aku suruh depa mai dulu rumah , sebab Yana tak biasa lagi tgok Adrian ,
Anas ja yg pnah tgok , tapi mcm biasa lah , anak teruna tuh bkn mau dkat perempuan , dia nak lelaki sahaja ya ! haha . gelak-2 mau , nak main lebih-2 jgn harap , berkenan lebih lagi dkat Anas . huahua . tapi tak sangka jugak Anas nie minat budak-2 .
okay good ~ ciri-2 lelaki idaman , sapa nak boleh tinggal no phone . eh ? 
haha . 
lepas lepak jap umah aku , terus gerak p Sunway Carnival Mall , dlm keta tuh mcm biasa lah Anas hingaq dkat Yana , ha lah kawan lama tak bawak keta , sekali bwk tergagap2 sikit , dok kena dgn Anas ja lah , haha . sabaq ja lah , kritik lebih hoo mamat nie .
sampai Sunway bukan beli apa sangat pun , cadang nak tgok wayang tapi tetiba Anas ajak p tgok dkat Gurney , aku pun okay lah sbb dia nak bawak kan .
pastu singgah Tesco jap cari topi dkat Adrian , gerak balik pun dlm pkul 6 , janji nak kluaq balik lps Magrib .
kebetulan bawak Zetty , survey lah skali wayang yang dia pun boleh masuk , sekali takdak . haih , sabaq ja lah .
kami nie jenis kalau keluaq takdak perancangan , agak nk p , terus ja p , tuh yg jadi gitu tuh , dlm keta dok pikiaq lah nk p mna , tetiba teringat Night Market , 
aku tak pernah sampai lagi pun , nama ja duk Penang .
hahaha .

lps dh bincang-2 , semua setuju , terus p Night Market , 
on the way tuh , mcm biasa , Anas bukan reti bwk keta pelan-2 , selagi dpt menyelit , dia masuk ikut dan , haha . aku ni ada satu penyakit kalau naik dgn dia , mesti berletiaq sambil tutup mata , kaki punya sejuk smpai nak terketaq . hahaha . serius takut bila tengok dia nak potong satu keta , seronok mmg lah , tapi takut tuh lagi banyak ,
tambah dkat selekoh nak naik Batu Feringghi , dh lah gelap , dgn keta pun banyak smlm , mentang-2 cuti kan . aku rasa kerajaan Penang nie patut tambah lampu jalan dkat situ , gelap dia Ya Rabbi , keta dpn mai pun bkn nampak . haih .
smpai situ , lps parking masuk lah Petronas jap cari ATM , konon nak beli lah sat g nie ,
Anas pun nak transfer duit lah apa lah ,
dh selesai semua , terus jalan p dkat Night Market ,

rupanya Night Market nie jenis panjang ya , berderet kedai , orang pun ramai , tambah foreigner kan , 
barang tayah cakap lah , memang murah , 
dari baju sampai aksesori , walaupun bkn ori kan tapi murah hokayy !
rambang mata tgok , tapi mata aku nie bukan jenis suka beli dkat diri , aku lebih bnyk tgok untuk little dear Adrian , ada lah jugak berkenan dgn satu kasut nie , tapi masa tuh mcm biasa was-2 . haha , sbb esok tuh nk p Padang Besaq , 
menyesal okay sebab tak ambil kasut tuh ! dkat Padang Besaq takdak pun kasut baby !
phewww , nanti nak p lagi , nk beli kasut ~
>> tengah banyak duit berlagak lah . haha

pada aku Night Market nie seronok jugak lah tapi aku bgi taw siap-2 , 
barang yang dia jual semua sama , yang beza harga ja ,
panadai tawaq , dapat lah murah ,
yang seronok tgok gelagat orang , punya ramai , sanggup pulak tuh bersesak ,
kami nie jalan tak jauh mna sngt lah , tuh pun dh sakit kaki , 
tambah aku pulak pkai kasut smlm , haih , slalu pkai selipar , ni nak p Gurney kengkonon , pkai lah kasut , melecet ohh kaki . heshh 
balik ja dari Batu Feringghi , mmg dh sah lah lalu lagi kat jalan tuh , yang kali nie nasib baik aku tak hempuk kepala Anas , sikit lagi nak senirih dgn bas ,
hoih punya bahaya . yang bas tuh pun gagah nak lalu malam-2 pahal tah ?
mcm nak tumbuk pun ada driver bas tuh .
sebelum balik singgah makan jap dkat Burger King , 
atas jambatan , bleh plakkk main racing dgn keta Cherry . haha
rasa mcm dlm Need For Speed , pling laju lah yang pernah aku tgok Anas bwk smlm , 
160 km okay ! atas jambatan , angin pulak tgh kuat .
puas lah walaupun aku mcm nk tershi shi dlm keta . haha . bangsa penakut ~

rasa-2 smpai situ ja kot dulu
aku tadak idea nak menulis , mamai lena pun dop hbis lagi
jadi kalau pening , pepandai lah baca . haha
nanti sambung next post pasal Perlis pulakk .
kbaii ~

0 comments:

Post a Comment