Pages

Ads 468x60px

Sunday 1 June 2014

Peghelih

Assalammualaikummmm . Hai Blogg . hari nie nak tukar style tulis blog . selalu sama ja . 
bosan ye dokk ? hihihi . kalau rasa mcm baca buku maap lah yee . nk try sekali ja :P 
tapi dok tertanya gakk , ada ka org type blog guna style cemni ? o.O

oh ya , lupaaa nk post pasai Perlis . hihi T_T nak kata busy dak , tapi ai is MALAS . mcm biasalah , online je rajin , nk blog-2 malas sikit :P

okay , tujuan aku p Perlis sebenarnya nak p amek adik aku yang kedua , Aimi ~
Aimi nie masuk PLKN dkat Guar Chenderai , Padang Besaq , kali nie dia terus balik rumah , kira tamat lah latihan kat sana . dia punya Jurulatih , wa cakap lu ,
hensem mcm Korea , padahal Askar kott . melting guaaaaa ~
kalau Kapten Alfi baca , mohon cari saya k :P
gatai tak habissss T_T
tapi Ayah aku biasa lah , p lah ceruk mana pun dia mesti nak singgah Pasar Pagi or Pasar Malam dekat tempat tuh
dia suka nak cari benda yang takdak dekat Penang .
Mall dia kureng sikit sbb katanya dekat rumah pun berlambak Mall dok ada . thehe
so , sebab nak singgah Psar Pagi dkat Perlis , maka bertolaklah kami awal pagi .
pukul 5 dah bangun , Adrian pun sama , terjegil mata terkejut tengok org kalut bangun pepagi . muka dia mcm " apa hal yang kalut sngt ? Perlis ja punn " kehkeh 
aku nie ada satu perangai sikit , kalau pepagi tuh ada nak p memana , automatik tak bleh tdoq . haha
dan lena sejam pastu bangun 
pastu iron baju
pastu jaga Adrian jap
pastu mandi , siap
dan akhirnya
aku org pertama siap . sejarah kot aku siap awai . eh ?

haha . banyak eh pastu :D

keluaq pun awai , lps Subuh dah terpacak elok dkat Astana . minum-2 sat baru gerak .
dlm keta mcm biasa lah aku , wajib lena . tuh pun elok dah smpai Aloq Setaq bru sibuk nak tdoq
awai-2 sbuk menyanyi lah , kacau Ayah aku drive lah . haha . mood aktif pagi-2 jadi kacau lah aku masa pagi-2 yerkk , 
kalau okay , aku okay lah , kalau dak , aku maki . --'
 sampai Perlis pun dah pkui 9 lebih gitu lah .
biasalah Ayah aku kalau p sana suka pakai jalan lama ,
tujuan utama yang tersembunyi : boleh singgah mana-2 Pasar Pagi . pfftt .
tapi masa tuh tujuan dia nak singgah dekat Pasar Pagi sebelum Kangaq tak silap aku .
orang ramai , yang boleh kata tempat tuh agak best lah , macam-2 ada terutama makanan 
haha . nak beli seafood tapi yalah pagi lagi kan , nanti nak letak kat mana ?
oh ya , kalau hampa nak beli seafood yang murah-2 , boleh p Kuala Perlis dkat Pasar Pagi .
barang basah kt situ sangat lah murah and fresh ~
tapi malangnya hari yang aku p pasar tuh takdak sebab
pasar tuh hanya bukak pada hari Ahad sajorkk . kaciwa lah kojap .
tapi takpaa , nanti kita p lagi , aku nak borong bebanyak . huahua . tamak .

dah habis borong barang-2 yang Ayah aku berkenan , terus gerak .
masa nie Adrian dh start ek ek , dia nie bukan boleh lama-2 dalam kereta .
cemuih katanya .
macam mana lah nak p jejauh nie kalau p Perlis pun dah ek ek ? haha
bukan takat p Perlis , p dekat-2 pun menjerit-2 , apa lah haih adik oi .

masa otw , nampak pulak Pasar Pagi dekat Beseri , 
singgah lagi tapi masa nie semua pakat takmau ikut , nak simpan tenaga kengkonon 
nak p berjalan dekat Padang Besaq pulak . 
kali ni dia beli bengkang ubi  sbb dok teringat bengkang yang dia beli masa dekat Pasar Malam Arau. luaq nampak sedap , aku pun terliuq
sekali makan , hampehhhh . rasa tepung ja lebih .
tipah tertipu rupanyaaaa .
tang makanan kt Perlis nie , banyak unsur-2 Siam kot nohh .
lagi pun aku jarang makan kat kedai area Perlis kecuali dekat Padang Besaq
yang tuh betui punya Siam homemade tambah dia punya pulut ayam dgn Tomyam .
thorrrbaikkk ~
susah nak cari yang sesedap dekat Padang Besaq okay . 
kalau rasa teringin , boleh lah p cari dekat situ .

dah smpai kem Aimi pun 10 lebih , angkut-2 barang , 
terus p Padang Besaq pulakk .
saja p awai sebab nak elak panas , ha lah Adrian tuh Pwince Lilin okay
mana boleh panas sikit . sekeh tahu lah .
tapi kalau dah nama pun Pwince kan , jalan-2 sat pastu dia dah qheyau takmau duduk dalam carrier baby .
oh utk pengetahuan , sekarang ni Adrian kalau p mana-2 wajib eh duduk dalam carrier tuh .
alaa , yang sangkut kat bahu tuh , mcm kendong dia lah
sebabnya Pwince Adrian dan berat sekarang nie
boleh mengundang untuk krem tgn yaaa .
beli stroller takmau duduk , beli carrier ikut mood nak duduk ka dak .
tapi kalau dgn aku , mmg aku paksa duduk .
larat sangat nak dukung dia . haha . 
dgn aku ja dia diam sikit kalau duduk dalam carrier .
aku kan garang :P
haha . lagipun aku jenih kalau dia nak qheyau , aku tunjuk apa-2 kt dia , diam lah , ha kan senang nak shopping ~
last-2 sbb dh qheyau panas , Ibu Ayah suruh kami shopping bertiga ja ?
what ? bertiga ?
mana pernah nak p beli barang bertiga ?
haaa , drama sngt dah aku nie . haha

nak taknak p jalah bertiga ,
aku ni kan kalau bab shopping laju ja jalan .
bukan kisah kaki sakit ka apa .
meround dlm tuh dh dkat 4-5 kali okay
sampai Zetty akhirnya nak menangis siap merajuk tak larat .
free lah kena marah dulu dgn aku .
bernasib baik sbb aku tgh bermood nak shopping ,
kalau dak , tengkingan kot diterima . haha
aku dah kata dah aku garang . 
kahkah 

kt sini kita kena pandai tawaq harga . kira kita putaq balik harga dia
kalau 35 dia letak , hg mintak kurang 28 , kalau dia bgi minta lagi smpai at leats harga tuh dah jadi separuh pada harga asal , baru berbaloi .
barang dia mmg murah baq hang even kedai banyak tapi kebanyakkan semua sama okay .
antara yang ada Beg , Baju , Barang Kemas , Brooch , Makanan , Kasut , Seluaq Jeans , Jersi Bola , Mainan , Periuk Belanga and macam-2 lagi
aku pun dkat seratus habis belanja kt sana
rembat Tshirt , brooch , spek lah
beli menda-2 nie ja tapi duit aku berjalan cm ayaq
rega murah , tuh beli banyak . haha
pastu beli kemeja dekat Adrian , konon nak sama lah pakai nanti , gigih pusing dlm Kompleks tuh cari .
masuk satu kedai nie , tnya harga baju , dia kata 38 , okay lah , minta kurang dpt 28 , minta lagi dia takmau bagi dh , dh la muka mcm nakharom , mau takmau ja layan , 
sumpah rasa pahal mcm babikk sngt nie ? ingt tak mampu ke cmna ?
boleh plak dia kata nie bukan pasar malam , nie ada kualiti ,
last-2 aku ckp kt dia takpa nk p tgok tmpat lain , siap kena jeling dgn aku
Aimi masa tuh mmg dok menyumpah dah , mmg bukan Pasar Malam , tapi beragak ah sikit nak ckp cmtu tambah dgn Aimi , dh lah baran .
nasib tak kena penampaq ja lah dgn dia . haha . aku blah pun sbb Aimi dah buat muka, dgn mulut skali .
pusing lagi seround jumpa satu lagi kedai , yang nie dia bgi 25 , barang sama , kualiti sama nmpk kepundekan di situ ? T_T
baju baby juai mcm juai baju kita nie . haih lah manusia oi .
tapi aku bersyukur sbb dpat jugak baju tuh dgn harga yang jauh lagi murah .

okay tips dari aku yang memang selalu p sana :
Padang Besaq nie luas okay , jadi aku bahagi-2 kan 

  • Kompleks : yang paling besaq , juai baju and barang-2 , ramai org beli kt sini , tapi harga dia mahal ye , pandai tawaq dpt lah murah.
  • Kompleks Kecil : yang nie dia juai makanan , kalau nak cari emping ka , asam ka , kacang gajus ka , kt sini .
  • Kedai : yang nie deret-2 kedai dpn Kompleks , barang sama ja . harga boleh lahh .
  • Khemah : yang nie barang lebih kurang dkat Kompleks dgn kedai , harga lagi murah okay .
  • Kedai atas : ni kat atas sikit , mcm bukit , yang ni pun murah tapi org mcm tadak . haha
yang tuh ja yang ada . kedai makan dpn Kompleks Kecik , betui dgn Kompleks .
kalau bawak anak kecik , make sure 
  • pkai sleeveless , kalau boleh pkai seluaq pendek sebab kat sini panas Ya Rabbi.
  • bawak stroller atau carrier , larat kau nak dukung ? dgn nk beli barang lagi .
  • kalau boleh beli ah kipas kecik tuh , nangis-2 kipas je bagi diam . haha
  • pastu bagi lah anak hg tuh kenyang siap-2 , takdak tempat nak sorok-2 eh kalau hg jenis pemalu tambah anak hg jenis breastfeeding mcm Adrian , tgok mak aku , muka toya ja bf Adrian dpn org ramai . haha
  • kalau tandas , okay lah hari org takramai , tapi kalau ramai , bau dia Nauzubillah , stok hati kering ja boleh masuk . :P
okay tuh jalah yang aku nak share pun . haha
kalau ada salah ka pasai tempat tuh , mohon maap lah yeeee .
nak gambaq sila p Google eh , bukan tak pandai kan . hahaha
banyak lagi tempat best , tapi dh ni ja aku dok p , so update ja pasai Padang Besaq .
sebelum raya kena p lagi Padang Besaq . ada lagi benda aku nak beli nie . haha

-tamat- 
jumpa next post
pasal hm , tak pikir lagi . haha
muah cikittt ~ :*
byebye




0 comments:

Post a Comment